Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Min historia

Av medberoendemaskros - 26 mars 2013 09:31

Jag är ett sk maskrosbarn som under min uppväxt vuxit upp i ett missbrukar hem. Där det förekom både psykisk & fysisk misshandel, övergrepp osv.

Jag tänkte börja blogga för att bearbeta mitt förflutna & det jag upplever idag som medberoende.

Jag är medberoende dels av mina föräldrar som båda är alkoholister, och min man som även han är alkoholist.

Trodde aldrig att jag skulle leva tillsammans med en alkoholist, men om det var ödet eller vad. Hatar verkligen själv alkohol & det beror nog på allt hemskt som jag har upplevt.

Det värsta med medberoendet är alla lögner o svek. Varje dag blir man besviken. Och oron som gnager i bröstet, klumpen i magen.

Jag vill hemskt gärna komma i kontakt med andra medberoende, där vi kan stötta varandra. Prata av oss osv. Al-Anon är ingenting för mig, då jag bor i en lite Stad, där alla nästan känner alla, vill inte att det ska börjas pratas om mig & min familj.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av medberoendemaskros - 4 april 2013 12:24

Hjärtklappning & ett tryck i bröstet. Vet inte vad jag ska göra, vet inte hur jag ska orka, vet inte hur det ska sluta?! Jag är så förbannat less på att jag & barnen ska bli drabbade av hans alkoholproblem. Det är inte rätt. En del av mig vill b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards